شرط سابقه برای ثبت سفارش کالاهای کشاورزی لغو شد
شهریور 13, 1401
افزایش همکاری های گمرک و دستگاه قضا برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه
شهریور 13, 1401

حذف شرط سابقه و سیستمی شدن بررسی سقف اعتباری واردات برای تعرفه‌های وزارت جهاد کشاورزی

قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت

به استحضار می‌رساند در فرایند بررسی پرونده‌های ثبت‌سفارش، شرط سابقه برای تعرفه‌های وزارت جهاد کشاورزی حذف و بررسی سیستمی سقف اعتباری، جایگزین آن گردید. بنابراین از این پس برای پرونده‌هایی که سازمان مجوزدهنده ارزی آن وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد نیازی به اخذ مجوز سیستمی بررسی سابقه نبوده و در عوض برای این پرونده‌ها سقف اعتباری کاربران به صورت سیستمی بررسی خواهد شد.

 پرونده‌هایی که دارای حالت ثبت‌سفارش «نیاز تولید خود» یا «دستگاه اجرایی و قرارداد با دستگاه اجرایی» می‌باشند، از بررسی شرط سقف معاف خواهند بود اما در سازمان مجوزدهنده ارزی تطابق اطلاعات کالاهای پرونده با نیاز واحد تولیدی (برای پرونده‌های دارای حالت ثبت‌سفارش “نیاز تولید خود”) و یا اصالت قرارداد (برای پرونده‌های دارای حالت ثبت‌سفارش “دستگاه اجرایی و قرارداد با دستگاه اجرایی”) بررسی خواهد شد. همچنین پرونده‌هایی که دارای تامین ارز می‌باشند حتی در صورت اتمام سقف اعتباری به میزان مبلغ تامین قابل ویرایش یا تمدید خواهند بود.

شایان ذکر است برای پرونده‌هایی که از سقف اعتباری کاربر استفاده می‌کنند، سقف اعتباری کاربر پس از ترخیص کالا از گمرک در صورت عدم وجود بدهی گمرکی به میزان کالای ترخیص شده قابل بازگردانی خواهد بود. برای اطلاع از نحوه بازگردانی سقف برای کالاهای ترخیص شده کاربران محترم می‌توانند از اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده در این خصوص استفاده نمایند. همچنین کاربران قادر خواهند بود با مراجعه به بخش *عملیات رتبه‌بندی مالی* _ و انتخاب گزینه *مدیریت استفاده از سقف واردات* ، در سامانه جامع تجارت میزان سقف اعتباری و اطلاعات پرونده‌های استفاده‌کننده از این سقف را مشاهده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.