بخشنامه
وجود ۲۲۰ هزار بخشنامه و دستورالعمل در حوزه تجارت
خرداد 8, 1400
فولاد
۳۸ میلیارد دلار واردات را مرهون صادرکنندگان هستیم
خرداد 8, 1400

صادرات محصولات کشاورزی رکورد زد

صادرات محصولات کشاورزی

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران، صادرات محصولات کشاورزی در ماه ابتدایی امسال تا ۴۳ درصد افزایش یافته که رکورد در چند سال گذشته به حساب می‌رود.

به گزارش ایسنا، گزارش تازه صادرات محصولات کشاورزی در فروردین ماه که از سوی ارونقی – معاون فنی گمرک ایران – ارائه شده بیانگر افزایش میزان صادرات است.

طبق آمار اعلامی معاون فنی گمرک، در فروردین امسال، بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر ۴۷۳.۹ میلیون دلار صادر شده است.

این در حالی است که در فروردین‌ سال گذشته میزان صادرات محصولات کشاورزی بیش از ۳۰۰ هزار تن کمتر بوده است؛ به طوری که ۶۷۸.۵ هزار تن به ارزش بالغ بر ۳۳۱.۵ میلیون دلار صادرات انجام شده بود.

بر این اساس، صادرات محصولات کشاورزی از نظر وزنی ۵۷.۳ درصد و ارزش دلاری ۴۲.۹ درصد نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته افزایش داشته است.

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران عراق، افغانستان و پاکستان از مقاصد اصلی صادرات محصولات کشاورزی ایران در ماه ابتدایی امسال بوده است.

این در حالی است که چندی پیش و در جریان مکاتبه‌ای که بین گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت به تعدد بخشنامه های صادراتی ابلاغ شده از سوی وزارت صمت به عنوان مانعی برای صادرات اشاره شد بود.

گمرک به وزارت صمت در مورد تبعات ناشی از صدور بخشنامه های متعدد هشدار داده و اعلام کرده بود که این روال موجبات بی‌اطمینانی صادرکنندگان و بی‌اعتمادی بازارهای بین‌المللی نسبت به صادرات از مبدا ایران را فراهم کرد و لازم است اقدامات قانونی لازم جهت ایجاد ثبات نسبی در شرایط و مقررات مرتبط با امر صادرات اجرایی شود.

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.