کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا
تجارت خارجی با کشورها اوراسیا در مسیر رشد
تیر 16, 1400
ترخیص کانتینرهای لوازم خانگی بوش منتفی شد
تیر 16, 1400

ورود نخستین محموله ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از طریق گمرکات گیلان

گمرک آستارا

نخستین محموله ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از طریق گمرکات ریلی گیلان از مبدأ کشور فنلاند به مقصد بندر نهاواشوا هند و از مسیر آذربایجان و ایران و از طریق پایانه ریلی آستارا به روش حمل‌ونقل ترکیبی انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اولین محموله ترانزیتی کریدور شمال_جنوب وارد محوطه ریلی گمرک آستارا  شد که با ورود این محموله ترانزیتی بارقه‌ای از امید در بین تجار و فعالان اقتصادی در این کریدور ایجاد شده است.

به گفته یوسفی نژاد، ناظر گمرکات گیلان، این قطار ترانزیتی حامل ۳۲ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی محموله رول کاغذ به ارزش ٥٣٥ هزار یورو و به تناژ ٥٦٣ تن بود که از مبدأ کشور فنلاند به مقصد بندر نهاواشوا هند و از مسیر جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و از طریق پایانه ریلی آستارا به روش حمل‌ونقل ترکیبی انجام پذیرفت.

آن‌طور که ناظر گمرکات گیلان بیان کرده، در ابتدا تخلیه کانتینرها در پایانه آستارا و حمل آنان توسط ناوگان جاده‌ای به مقصد رشت ادامه داشته است.

این در حالی است که با اتمام قطعه آزادراهی رشت به آستارا، محموله‌های ترانزیتی بدون توقف و به‌صورت مستقیم جابه‌جا خواهند شد که در وقت و هزینه نیز به‌شدت صرفه‌جویی می‌شود.

گفتنی است در عملیات  ورود نخستین محموله ترانزیتی به گمرک آستارا ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل راه‌آهن شمال ٢ نیز حضور داشتند و این عملیات تا پاسی از شب به طول انجامید.

بارگیری مجدد محموله ترانزیتی در ایستگاه رشت روی واگن‌های ایرانی انجام شد و سپس جهت انجام عملیات ترانشیپمنت به‌ قطار و به مقصد گمرک شهید رجایی منتقل تا از طریق دریا به مقصد هندوستان گسیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.