نشست هیئت مدیره شرکت زینو تجارت امین با انجمن تولید کنندگان اسباب بازی ایران
تیر 14, 1400
کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا
تجارت خارجی با کشورها اوراسیا در مسیر رشد
تیر 14, 1400

ورود نخستین محموله ترانزیت خارجی به پایانه ریلی آستارا

مدیرکل گمرک آستارا، از ورود محموله ۱۶ واگنی کاغذ به گمرک آستارا خبر داد و گفت: برای نخستین بار یک محموله از مبدا کشور فنلاند به مقصد کشور هند از طریق پایانه ریلی گمرک آستارا جابجا می شود.

کریم رسولی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، از ورود محموله کاغذ به گمرک آستارا خبر داد و اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه منطقه آستارا راه اندازی ترانزیت خارجی از طریق کریدور شمال – جنوب بود که خوشبختانه این مهم امروز تحقق یافت.

وی افزود: برای نخستین بار یک محموله از مبدا کشور فنلاند به مقصد کشور هند از طریق پایانه ریلی گمرک آستارا و سپس کریدور شمال – جنوب جابجا می شود.

مدیرکل گمرک آستارا، با اشاره به عدم اتصال راه آهن رشت – آستارا، عنوان کرد: این جابجایی به صورت حمل مرکب بوده و محموله مذکور از آستارا تا پایانه ریلی رشت به صورت زمینی جابجا خواهد شد.

رسولی، محموله مذکور را شامل ۳۲ واگن دانست که ۱۶ واگن آن امروز وارد آستارا شده است و خاطرنشان کرد: ارزش این محموله ۵۳۵ هزار یورو با تناژ ۵۶۳ تن است که محموله بسیار سنگینی می باشد.

وی با بیان اینکه ترانزیت خارجی ریلی برای نخستین بار در گمرک آستارا محقق شده است، عنوان کرد: تشریفات گمرکی محموله مذکور در سریع ترین زمان ممکن انجام و تضمین های ترانزیت خارجی اخذ شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، از ارسال این محموله از آستارا به مقصد پایانه ریلی رشت خبر داد و یادآور شد: از مسئولان کشوری انتظار داریم هرچه سریع تر به فکر اتصال راه آهن رشت – آستارا باشند، زیرا این راه آهن تحول اساسی در ترانزیت کشور ایجاد می کند که درآمد بالایی برای منطقه، استان و کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گمرکی در آستارا فراهم بوده و گمرک آستارا به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات ترانزیتی است، گفت: این محموله از طریق پایانه ریلی رشت به مقصد بندرعباس و سپس کشور هند جابجا می شود.

رسولی اضافه کرد: در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بالایی در حوزه ترانزیت خارجی از مبدا گمرک آستارا به مقاصد مرزهای خروجی کشور خواهیم بود.

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.