دین پرست
بازدید معاون وزیر کشور از اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق و پنجره واحد فیزیکی سالن تجاری گمرک
خرداد 31, 1400
نخست وزیر ارمنستان
اعلام پیروزی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان
خرداد 31, 1400

پیروزی قاطع حزب پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

انتخابات پارلمانی ارمنستان

انتخابات پارلمانی زودهنگام ارمنستان در روز یکشنبه برگزار شد و حزب «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری این کشور توانست با اختلاف چشمگیر برنده شود.

طبق آخرین اطلاعات دریافتی از رسانه های ارمنستان حزب نیکول پاشینیان با کسب تقریبا۶۰ ٪ آرا نسبت به سایر احزاب و ائتلاف ها پیش هستند، ائتلاف کوچاریان با کسب چیزی درحدود ۱۷ ٪در رده دوم قرار دارد. سایر احزاب تا کنون کمتر از ۵٪ در صد از آرا را به خود اختصاص داده اند.

به نقل از اسپوتنیک، حزب «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری ارمنستان در انتخابات پارلمانی زودهنگام روز یکشنبه توانست با به دست آوردن نزدیک به ۵۴ درصد از آراء پیروز این انتخابات شود.

کمیسیون انتخاباتی این کشور اعلام کرد که حزب پاشینیان با کسب ۵۳.۹۲ درصد آراء پیروز این انتخابات شده است و این در حالی است که حزب «ائتلاف ارمنستان» که «رابرت کوچاریان» رئیس جمهور اسبق این کشور در آن عضویت دارد؛ با کسب ۲۱.۰۴ درصد از آراء در جایگاه بعدی قرار گرفت.

پاشینیان قبلاً در صفحه فیس بوک از پیروزی اش در این انتخابات خبر داده بود واین در حالی است که حزب ائتلاف ارمنستان با اشاره به تخلفات متعدد در رای گیری روز یکشنبه، مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده است. این حزب اعلام کرده است که قصد دارد تمامی تخلفات را پیش از پذیرش نتایج این انتخابات رسانه ای کند.

انتخابات پارلمانی ارمنستان روز یکشنبه برگزار شد که میزان مشارکت در این انتخابات طبق داده‌های اولیه کمیته مرکزی انتخابات ۴۹.۴ درصد اعلام شده است.

این انتخابات زودهنگام پارلمانی به درخواست نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیری و با هدف حل مشکلات و آرام کردن مردم بابت توافق صلح امضا شده با دولت باکو در نوامبر سال گذشته میلادی (پس از جنگ قره باغ) برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.