با پیشنهاد دفتر امور استان ها و موافقت رئیس کل گمرک ایران انجام شد تشکیل کارگروه مرزی برای اولین بار در گمرک
اردیبهشت 12, 1401
دولت سیزدهم با رفع موانع داخلی باعث رشد تجارت خارجی شد
اردیبهشت 12, 1401

اتحادیە صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان

اتحادیە صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان سعی دارد برای واردات کالای های مورد نیاز اقلیم، ارمنستان را جایگزین اوکراین کند و مذاکرات در این مورد با سرکنسول ارمنستان در اربیل، انجام شدە است.

بە گزارش ایستا نیوز، مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیە صادرکنندگان واردکنندگان اقلیم کردستان طی نشستی خبری اعلام کرد کە پس از بروز جنگ در اوکراین و توقف صادرات این کشور، این اتحادیە در تلاش برای یافتن جایگزین واردات کالاهای مورد نیاز اقلیم، با ارمنستان وارد مذاکرە شدە است.

وی افزود کە اتحادیە صادرکنندگان واردکنندگان اقلیم کردستان سعی دارد ارمنستان را جایگزین اوکراین برای تامین کالاهای مورد نیاز اقلیم نماید و در این خصوص گفتگوها با سرکنسول ارمنستان در اربیل نیز انجام شدە است.

همچنین گفت کە ارمنستان توانایی تولید کالاهای مورد نیاز اقلیم را دارد و در گفتگو با سرکنسول این کشور در اربیل نیز راهکارهای توسعەروابط اقتصادی دوجانبە و افزایش واردات از ارمنستان مورد بررسی قرار گرفتە است.

همچنین گفت کە 90 درصد از تجارت ارمنستان با عراق بە اقلیم کردستان اختصاص داشتە و میزان تبادل کالا میان دو طرف در سال گذشتە میلادی بە 190 میلیون دلار رسیدە است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.