اتاق بازرگانی بین‌الملل
اتاق بازرگانی بین‌الملل
خرداد 26, 1400
طرح افق
تمدید مهلت ثبت فروش کالاهای خاص در طرح افق
خرداد 26, 1400

ارتقاء سطح روابط اقتصادی ایران و ارمنستان

سفیر ایران

هدفگذاری برای افزایش تجارت ایران و ارمنستان

نشست اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان که به صورت مجازی برگزار شد، رئیس اتاق مشترک بازرگانی دو کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب دکتر ظهوری ضمن تشریح شرایط و روابط اقتصادی متقابل، به سوالات و نظرات فعالان اقتصادی پاسخ دادند.

به گزارش علی شفائی خبرنگار جهان اقتصاد، در این نشست که با ابتکار و میزبانی اتاق مشترک بازرگانی ایران وارمنستان و با عنوان ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، برگزارشد، دکتر ظهوری، سفیر تام الاختیار کشورمان در ارمنستان و هرویک یاری‌جانیان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان ضمن تاکید بر روند رو به رشد مناسبات اقتصادی و تجاری متقابل، فرصت‌های همکاری فعالان اقتصادی ایران در ارمنستان را تشریح کردند.

در ابتدای این نشست، رئیس اتاق ایران و ارمنستان و آقای زهیر خدابخشنده عضو هئیت مدیره، آقای هنریک یاری جانیان و آقای گاسپار امیرخانیان دبیر اتاق نیز که حضور داشتند با یادآوری روابط حسنه و تاریخی دو کشور تاکید کرد: امروز نیز ایران و ارمنستان به عنوان شرکای اقتصادی روابط گسترده و در حال توسعه‌ای پیش رو دارند و امیدواریم تعاملات اقتصادی متقابل همچنان بر نمودار صعودی حرکت کند.

در ادامه آقای ظهوری سفیر ایران در ارمنستان ضمن اشاره به سیاست تعامل و دوستی ایران با کشورهای منطقه بالاخص کشورهای همسایه، افزود: مستندات تاریخی بر روابط دوستانه مردم و کشور ارمنستان و ایران مهر تایید می‌زند و پس از استقلال ارمنستان، این کشور همواره همسایه و شریک اقتصادی قابل اعتماد و اتکایی برای کشورمان بوده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز چشم انداز روابط دو کشور بسیار روشن و امیدبخش است و توسعه تعاملات اقتصادی نشان دهنده تمایل دو کشور برای تداوم حرکت در این مسیر است.

ظهوری با اشاره به اینکه ارمنستان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اقتصادی اورآسیا است، تصریح کرد: این امتیاز می تواند برای ایران به عنوان شریک تجاری ارمنستان نیز فرصتی مغتنم باشد تا به بازار 350 میلیون نفری اورآسیا دست پیدا کند.

وی در ادامه به تشریح ابعاد روابط اقتصادی، تجاری و پولی میان ایران و ارمنستان پرداخت و اظهارداشت: اقتصاد در حال رشد کشور ارمنستان، فرصت ارزشمندی است برای فعالان اقتصادی ایران که بتوانند وارد این بازار شده و با ارائه محصول و خدمات شرایط برد – برد را برای دو طرف رقم بزنند.

سفیر ایران در ارمنستان گفت: شرط حضور موفق و مقتدرانه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در بازار ارمنستان هماهنگی دولت و فعالان اقتصادی، توجه به سلیقه و شرایط بازار ارمنستان و در نهایت حفظ ثبات در کیفیت و حضور مداوم در بازار این کشور است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران که و ارمنستان ضمن اشاره به روند رو به رشد همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ارزش مبادلات تجاری دو کشور کمتر از نیم میلیارد دلار است که پیش بینی می شود با عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا در نیمه دوم سال جاری و همچنین ایجاد منطقه آزاد مغری، در گام اول شاهد رسیدن به عدد به یک میلیارد دلار هدفگذاری شده باشیم.

یاری جانیان گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان تلاش کرده است با ارائه خدمت به اعضاء اعم از مشاوره و اطلاعات لازم از بازار ارمنستان شرایط حضور موفق تجار و فعالان اقتصادی در این بازار را فراهم کند.

در ادامه این نشست مجازی که با حضور قریب به 100 عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان برگزار شد، اعضای حاضر در نشست سؤالاتی را چون تأثیر انتخابات‌های پیش رو در دو کشور بر روابط اقتصادی فی مابین، سرنوشت منطقه آزاد مغری، بازگشایی مسیرهای ریلی و جاده ای، شرایط سرمایه گذاری در ارمنستان و اولویت های تجاری این کشور مطرح کرده و سفیر ایران در ارمنستان و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان به این سؤالات پاسخ دادند.

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.