با هدف تسهیل و توسعه تجارت و گسترش همکاری های گمرکی و مرزی صورت گرفت
اردیبهشت 26, 1401
عوارض صادراتی ناشی از بلوغ صنعتی کشور است/ ایجاد مانع در مسیر صادرات صحت ندارد
اردیبهشت 26, 1401

در بازار ارمنستان می‌توانیم با چین رقابت کنیم

هرویک یاریجانیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان: صادرات کالایی به ارمنستان رشد چشمگیری را در سال گذشته تجربه کرد.

ماشین‌آلات ۵۰ درصد، کالاهای ساخته شده ۵۰ درصد و مواد اولیه ۱۰۰ افزایش را ثبت کردند و صادرات کالایی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

موافقت‎نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در توسعه روابط تجاری نقش مهم و موثری را برعهده گرفته است. ارمنستان به‌عنوان اولین دروازه خاکی ایران به اوراسیا، اولویت ویژه‌ای در توسعه روابط دارد که شرایط فعلی می‌تواند به‌سرعت تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری را برای کشور فراهم کند.

ایران کشور مهمی برای جایگزینی اوکراین برای روسیه در منطقه محسوب می‌شود و می‌تواند از این فرصت با استفاده از خاک ارمنستان برای رساندن کالاها با زمان کمتر بهره‌مند شود.

حضور وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران نشان‌دهنده علاقه این کشور به گسترش روابط اقتصادی است که حضور او این مبادلات روان‌تر و راحت‌تر خواهد شد، زیرا می‌تواند در معرفی بیشتر کالاها به ارمنستان و آشنایی تجار نیز تاثیر به سزایی بگذارد.

ایران در بازار ارمنستان مزیت رقابتی دارد، زیرا کالاهای تولیدی کشور ما هم از کیفیت مناسبی برخوردار است و هم با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود و مسافت اندک و تعرفه موافقت‌نامه ترجیحی هزینه حمل‌ونقلی نیز قیمت را به‌صرفه‌تر می‌کند؛ به همین دلیل رقابت در بازار ارمنستان با کشورهایی مانند چین تسهیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.