لیست کالاهای مجاز صادراتی
لیست کالاهای مجاز صادراتی به سوریه به همراه تعرفه گمرکی
تیر 30, 1400
۷۴ درصد صادرات ایران به پنج کشور انجام شد
تیر 30, 1400

رشد ۳۵۰ درصدی صادرات به کشورهای آفریقایی در بهار امسال

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در فصل بهار سال جاری صادرات ایران به کشورهای آفریقایی حدود ۸۳۴ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۳۴۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۴۴ درصد و ارزش‌ ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

در این مدت کشورهای غنا با ۱۵۱ میلیون دلار، الجزایر با ۵۸ میلیون دلار، آفریقای جنوبی  با ۳۲ میلیون دلار، تانزانیا با ۲۵ میلیون دلار و  نیجریه با ۱۸ میلیون دلار در ردیف‌های اول تا پنجم طرف‌های صادراتی ایران در میان کشورهای آفریقایی قرار داشته‌اند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: سودان با کمتر از ۱۷ میلیون دلار، کنیا با بیشتر از ۱۴.۵ میلیون دلار، ساحل عاج  با ۱۲ میلیون دلار، سومالی  با چهار میلیون دلار و مصر با حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در ردیف ششم تا دهم طرف‌های صادراتی ایران در میان کشورهای قاره آفریقا بوده‌اند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی خاطرنشان کرد: کشور غنا با برخورداری از سهم ۴۴ درصدی صادرات ایران به قاره آفریقا طی سه ماه نخست سال جاری در ردیف دهم طرف‌های صادراتی ایران به جهان قرار داشته است.

پیلتن تصریح کرد: همچنین الجزایر با ۱۷ درصد، آفریقای جنوبی با ۱۰ درصد و تانزانیا و نیجریه با ۵ درصد بعد از غنا بیشترین سهم از صادرات ایران به کشورهای آفریقایی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات ایران در سه ماهه نخست سال جاری به کشورهای الجزایر با ۲۰ هزار ۶۴۱ درصد، نیجریه با هشت هزار و ۸۱۸ درصد، ساحل عاج با یک هزار و ۷۵۰ درصد، تانزانیا با ۵۸۰ درصد، آفریقای جنوبی با ۴۵۶ درصد و غنا با ۳۷۰ درصد بیشترین رشد را داشته است.

به گفته پیلتن، کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و برقراری مجدد ارتباطات و رویدادهای تجاری میان طرف‌های ایرانی و آفریقایی از جمله مهمترین دلایل افزایش صادرات کشورمان به قاره آفریقا طی این مدت محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، تجارت خارجی غیرنفتی در فصل بهار به ۳۸ میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.