رئیس گمرک ارمنستان
حضور مدیرعامل شرکت زینو تجارت امین در نشست رئیس گمرک ارمنستان و سفیر جمهوری ارمنستان
خرداد 18, 1400
صادرات به روسیه
85 درصد صادرات به روسیه مواد غذایی و کشاورزی است
خرداد 18, 1400

رفع مشکلات صادرکنندگان از محل ورود موقت

تعهدات ارز حاصل از صادرات

دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: در سی و دومین نشست این کمیته سه پیشنهاد در خصوص ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت تصویب و ابلاغ شد.

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با بیان این خبر اظهار داشت: بر اساس یکی از این مصوبات، صادرکنندگان از محل ورود موقت که نسبت به ارائه لوح فشرده اطلاعات ورود موقت و صادرات خود تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۹ به گمرک اقدام کرده و مراتب نقص اطلاعات ایشان از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، موظف هستند حداکثر ظرف دو هفته بعد از اعلام گمرک نسبت به رفع نواقص و تحویل اطلاعات به گمرک اقدام کنند.

وی افزود: بر این اساس، گمرک نیز موظف است ظرف یک هفته پس از رفع نواقص، مراتب را به بانک مرکزی جهت محاسبات میزان تعهدات اعلام کند.

قمری گفت: تعیین تکلیف صادرکنندگانی که عملکرد و اطلاعات ورود موقت و صادرات خود تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۹ به گمرک  ارائه نداده اند از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی ادامه داد: بر این اساس این دسته از صادرکنندگان موظف هستند حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به گمرکات ورود موقت‌کننده مراجعه و  لوح فشرده اطلاعات خود برا ارسال کنند.

دبیر کمیته اقدام ارزی بیان داشت: از دیگر مصوبات کمیته اقدام ارزی که مورد درخواست بسیاری از صادرکنندگان است، در خصوص صادرکنندگانی است که در بازه زمانی اول مهرماه ۹۹ تا ۳۰ اسفندماه ۹۹ از محل ورود موقت صادرات داشته‌اند، این گروه از صادرکنندگان موظف هستند حداکثر تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ لوح فشرده حاوی اطلاعات خود را به گمرک ارائه کنند تا فرایند ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات این دسته از صادرکنندگان سال ۹۹ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ نهایی شود.

منبع خبر: بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.