سامانه یکپارچه اعتبارسنجی
الزام تعیین رشته فعالیت‌های کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی
خرداد 30, 1400
سید ابراهیم رییسی
سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم تبریز
خرداد 30, 1400

نشست مرزی هیاتهای گمرکی ایران و جمهوری ارمنستان در مرز نوردوز

مرز نوردوز

به دعوت دفتر همکاری های بین الملل گمرک کشورمان بمنظور بررسی مسائل و مشکلات موجود مرزی و اتخاذ تصمیمات لازم نشست مرزی در گمرک مرزی نوردوز با حضور معاون حقوقی و نظارت، مدیر کل دفتر همکاریهای بین الملل، ناظرگمرکات آذربایجان شرقی، مدیران گمرکات مرزی جلفا، نوردوز از طرف کشورمان و‌ معاون کمیته درآمدهای دولتی، مدیر روابط بین الملل و رئیس گمرک مرزی مغری ارمنستان برگزار گردید.

پیرو تفاهم صورت گرفته در جلسه مشترک هیاتهای گمرکی ایرانی و ارمنی در تهران در این نشست مرزی طرفین بر تعامل و ارتباط مستمر، تبادل اطلاعات و اسناد بین گمرکات دو کشور تاکید و توافق نمودند مدیران گمرکات مرزی دو طرف در راستای بررسی و حل سریع موانع و مشکلات بصورت ماهانه جلسات مشترک برگزار نمایند.

همچنین توافق گردید مدیران گمرکات مرزی نوردوز و مغری با تعامل و همکاری نسبت به تسهیل تردد کامیونهای ترانزیتی و صادراتی حامل کالاهای سریع الفساد و اشتعالزا اقدام نموده و مدت توقف در مرز را کاهش دهند.
همچنین در این نشست مرزی با توجه به ظرفیت کم پذیرش کامیونهای تجاری در گمرک مغری ارمنستان و ایجاد ترافیک در مرز مشترک توسعه و افزایش ظرفیت پذیرش گمرک مغری از طرف هیئت ایرانی در خواست گردید و طرف ارمنی اعلام نمود در این راستا ۲۲ میلیون یورو جهت توسعه گمرک مرزی مغری تخصیص یافته و موضوع بطور جدی در حال بررسی و ‌اقدام می باشد.

در این ملاقات مرزی پیشنهاد ایجاد دروازه مشترک مجازی در گمرکات مرزی هر دو کشور مطرح گردید که با توجه به اقدامات مقدماتی انجام شده طرفین در خصوص تبادل اطلاعات از این پیشنهاد حمایت خود را اعلام کردند.

لازم به ذکر است سرپرستی هیئت ایرانی را دکتر نقدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران و سرپرستی هیئت ارمنی را آشوت مرادیان معاون کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان بر عهده داشتند.

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.