چالش نرخ پایه صادراتی خشکبار و رقبای تازه‌نفس
آذر 15, 1400
الزام تکمیل شاخص‌های رتبه‌بندی صادرکنندگان؛ آغاز رتبه بندی صادرکنندگان با سه گروه
آذر 15, 1400

نشست نمایندگان بخش خصوصی با رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد

معاون وزیر و‌ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست با فعالان حوزه صادرات محصولات کشاورزی که با موضوع مدیریت صادرات محصولات کشاورزی به روسیه برگزار شد، فرماندهی واحد تجارت خارجی کشور و تصمیم‌گیری با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران را با اهمیت دانست.

معاون وزیر و‌ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست با فعالان حوزه صادرات محصولات کشاورزی که با موضوع مدیریت صادرات محصولات کشاورزی به روسیه برگزار شد، فرماندهی واحد تجارت خارجی کشور و تصمیم‌گیری با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران را با اهمیت دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک اظهار داشت: در صورت حمایت از انجام این مهم و مساعدت سایر دستگاه‌ها در حوزه تصمیم‌سازی به ویژه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، شاهد افزایش کیفیت و کمیت محصولات صادراتی بوده و این بخش، نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال، افزایش تولید و در نهایت افزایش رفاه و بهبود معیشت مردم شریف ایران ایفا خواهد کرد.
وی استفاده از نظرات تشکل‌های صادراتی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی را ارزشمند توصیف کرد و خواستار ایفای نقش بیشتر این تشکل‌ها در تصمیم‌سازی و ارائه مشاوره‌های کاربردی در این خصوص شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مشکلات مربوط به حمل و نقل و لجستیک صادراتی را از دلایل کاهش صادرات عنوان کرد وافزود:  مهمترین اقدام سازمان توسعه تجارت ایران برقراری خطوط منظم دریایی با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل صادراتی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان است که بر این اساس، برقراری شش خط از مبادی  بنادر شمال ایران به بنادر روسیه و قزاقستان اجرایی شد.

وی یادآور شد: در صورت برقراری خطوط منظم دریایی و حمل کالاهای صادراتی در موعد مقرر و از پیش تعیین شده، متصدیان حمل و نقل قادر خواهند بود نسبت به تامین بار مورد نیاز شرکت‌های کشتیرانی با کیفیت بالاتری اقدام کنند.
پیمان‌پاک با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص صدور مجوز واردات کشتی‌های رو-رو توسط سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: تلاش می‌شود مقدمات واردات کانتینرهای یخچال‌دار جهت حمل کالاهای صادراتی به روسیه فراهم شود.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تشکل‌های فعال در حوزه صادرات محصولات کشاورزی خواست تا موضوع واردات کانتینرهای یخچال‌دار را پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از گمرک جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد نسبت به تخصصی کردن گمرکات اقدام کند و در وهله اول،‌ گمرک آستارا جهت صادرات محصولات فسادپذیر به بازار روسیه تخصصی شده تا در این خصوص نیز به صادرکنندگان مساعدت شود.

پیمان‌پاک ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت پایانه‌های صادراتی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، از تشکل‌های صادراتی خواست مقدمات ‌ا‌حداث پایانه‌های صادراتی در استان‌های مرزی را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.