رایزن بازرگانی ایران
نشست رئیس گمرک ارمنستان با رایزن بازرگانی ایران در ایروان
تیر 22, 1400
صادرات و واردات
واردات در مقابل صادرات متوقف شد؟
تیر 22, 1400

مذاکرات پوتین و پاشینیان در مسکو

مذاکرات پوتین و پاشینیان در مسکو

رئیس جمهوری روسیه نتیجه انتخابات پارلمانی در ارمنستان را نشانه حمایت مردم این کشور از پاشینیان دانست و نخست وزیر موقت ارمنستان نیز وضعیت مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان را بی‌ثبات ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه  در دیدار با “نیکول پاشینیان” نخست وزیر موقت ارمنستان که در کاخ کرملین انجام شد، ابراز عقیده کرد که نتیجه انتخابات پیش از موعد پارلمانی در جمهوری ارمنستان نشان داد که مردم این کشور همچنان به پاشینیان اعتماد دارند و این شرط بسیار مهمی برای ادامه توسعه ارمنستان است.

پوتین گفت: «می‌خواهم بار دیگر و شخصاً به شما در خصوص نتیجه انتخابات تبریک بگویم. فکر می کنم که این نتیجه برای همه و قبل از همه برای ملت ارمنستان بسیار مهم است و داشتن حمایت مردمی که نتیجه انتخابات این مسئله را ثابت کرد، تأثیر بسیار زیادی در ادامه کار شما و توسعه بیشتر ارمنستان خواهد داشت.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین از روند رایزنی‌ها بین دستگاه‌های دولتی دو کشور در سطوح مختلف ابراز رضایت کرد.

نیکول پاشینیان نیز به نوبه خود تأکید کرد که پس از استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در  قره باغ کوهستانی، اوضاع در این منطقه، با وجود بروز برخی حوادث، باثبات و نسبتاً آرام است.

نخست وزیر موقت ارمنستان در عین حال ابراز تأسف کرد که اوضاع در مرزهای مشترک ارمنستان و جمهوری آذربایجان چندان ثبات نداشته و این مسئله موجب نگرانی جدی مقامات ایروان است.

پاشینیان همچنین از رئیس جمهوری روسیه به خاطر حمایت از ارسال چند محموله‌ واکسن روسی “اسپوتنیک-وی” به ارمنستان در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور قدردانی کرد.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، روند اوضاع کنونی در منطقه قره باغ در مرکز توجه مذاکرات روز چهارشنبه پوتین و پاشینیان قرار داشت. روند توسعه و دورنمای روابط دوجانبه روسیه و ارمنستان نیز مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

این نخستین سفر نیکول پاشینیان به روسیه بعد از پیروزی حزب وی در انتخابات پارلمانی در ارمنستان بود.

اگر به اخبار حوزه تجارت علاقه مند هستید، می توانید مطالب بیشتر را  از طریق سایت زینو تجارت در بخش اخبار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.